Raksta attēls

Swedbank Latvija 2021. gada 3. ceturkšņa rezultāti

Swedbank peļņa 2021.gada 9 mēnešos sasniedza 62 miljonus eiro. Tas ir par 7 miljoniem eiro mazāk nekā pagājušā gada 9 mēnešos. Peļņa samazinājusies galvenokārt lielāku izdevumu un kredītuzkrājumu dēļ. Izdevumu kāpumu daļēji kompensēja pieaugums bankas ieņēmumos.

Tīrie procentu ienākumi šajā periodā ir samazinājušies par 2 procentiem, bet kredītportfeļa apmērs šajā laikā ir pieaudzis par 2 procentiem. Mājsaimniecību kreditēšanas apjomi palielinājušies par 5 procentiem, kamēr uzņēmumu kredītportfelis sarucis par 2 procentiem. Depozīti, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, ir pieauguši par 14 procentiem.

Tīrie komisiju ienākumi ir palielinājušies par 10 procentiem. Tos galvenokārt labvēlīgi ietekmēja ienākumu pieaugums karšu un maksājumu pakalpojumu nodrošināšanā, kā arī aktīvu pārvaldīšanā. Pārējie ienākumi ir samazinājušies par 5 procentiem, kas skaidrojams ar zemākiem ienākumiem no apdrošināšanas biznesa.

Kopējie izdevumi trīs ceturkšņos ir turpinājuši augt – pieaugums par 15 procentiem. Tāpat kā iepriekš, tos vēl joprojām turpina ietekmēt lielākas izmaksas darba spēka vajadzībām un naudas atmazgāšanas risku samazināšanas, kā arī risku vadības un atbilstības jomas stiprināšanai. Tāpat arī turpinās ieguldījumi bankas digitālo pakalpojumu pilnveidošanā.

Kredītuzkrājumi šajā laika posmā ir sasnieguši 5 miljonus eiro, iepretim 4 miljoniem pirms gada.

Biznesa attīstība

Reinis Rubenis, Swedbank Latvija valdes priekšsēdētājs: “Vērtējot privātpersonu pieprasījumu pēc finansējuma, redzams, ka arī trešajā ceturksnī tas ir bijis nemainīgi augsts. It sevišķi jūtama pieaugošā interese par hipotekāro kreditēšanu. Tāpat, atsākoties studiju ciklam, mums ir gandarījums būt bankai, kas ir vadošais partneris studentu finansēšanā. Pastiprināti izglītojam klientus par ieguldījumu iespējām.

Diemžēl šajā ceturksnī neiztikām bez jau ierastajām bažām, ka daļa klientu pārāk vienkārši uzticas krāpniekiem un atklāj savus privātos datus. Tāpēc mēs turpināsim klientu un sabiedrības izglītošanu arī šajā jomā. Tāpat mēs turpināsim darbu drošā vidē un palīdzēsim saviem klientiem risināt ikdienas finanšu jautājumus.

Klientu ērtībai turpināsim attīstīt bankas digitālos risinājumus, piemēram, ieviešot ērtākas iepirkšanās iespējas internetā, paplašinot iespējas izmantot pakalpojumus ar sejas attēla vai pirkstu nospiedumu atpazīšanu viedierīcēs, kā arī paplašinot bezkontakta maksājumu iespējas u.tml.”

Trešais ceturksnis ir aizritējis ekonomiskās atkopšanās zīmē un devis iespēju atgūties uzņēmējiem. Tomēr šī ceturkšņa laikā ir vēl vairāk samilzuši dažādi izaicinājumi, piemēram, sarežģījumi piegāžu ķēdēs, ražošanas komponenšu un izejvielu cenu kāpums, tai skaitā nesenais energoresursu cenu lēciens. Turklāt Covid-19 Delta paveida izplatīšanās kopā ar salīdzinoši zemiem vakcinācijas rādītājiem Latvijā piespiež atgriezties pie kārtējiem ierobežojumiem. Tas nozīmē, ka tālākas tautsaimniecības attīstības ceļā šķēršļu netrūkst un gaidāms, ka turpmākajos mēnešos izaugsme palēnināsies.

Ekonomikas atkopšanās ir labvēlīgi atsaukusies uz finansējuma pieprasījumu. Hipotekārās kreditēšanas tirgus ir turpinājis spēcīgu izaugsmi arī šī ceturkšņa laikā. To ietekmējusi privātpersonu klientu vēlme un iespējas uzlabot savus ikdienas dzīves apstākļus.

Veiksmīgā pieredze, kas iegūta attīstot bankas video konsultāciju pakalpojumu privātpersonām, ir ļāvusi tādu pašu risinājumu ieviest arī uzņēmumu apkalpošanā. Kopumā klientu pieprasījums pēc attālinātajiem bankas pakalpojumiem turpina augt, liekot arī bankai turpināt veikt ieguldījumus šajā jomā.

Lai uzlabotu Premium klases maksājumu karšu pakalpojumu, Swedbank ieviesusi iespēju privātpersonu klientiem Latvijā izņemt skaidru naudu visā pasaulē bez komisijas maksas. Ar Zelta maksājumu karti mēneša laikā no jebkura bankomāta pasaulē šādi var izņemt līdz pat 500 eiro. Tikmēr rūpējoties par bankas ietekmi uz vidi, Swedbank kā viena no pirmajām bankām sākusi pāreju uz maksājumu karšu ražošanu no pārstrādātas plastmasas.

Tāpat ceturkšņa laikā turpinājušās darbības, kuras palīdz stiprināt ilgtspējas un vietējās pilsoniskās sabiedrības izaugsmi. Tā kopā aizvadīts sarunu festivāls LAMPA, uzsākts jauns raidījumu cikls, kas veltīts ilgtspējas tematikai “Izziņas impulss. Tikmēr centieni iestāties par vienlīdzību sabiedrībā ir novērtēti ar kopienas LGBT+ Pārmaiņu nesēja apbalvojumu.

Ikgadējā Baltijas zīmolu apbalvošanas ceremonijā, Swedbank trešo gadu pēc kārtas ir saņēmusi “Mīlētākā zīmola” apbalvojumu Latvijā un arī pārējās Baltijas valstīs, apliecinot, ka darbs, kas veltīts attiecību veidošanai ar savu klientu, nepaliek nepamanīts. Tāpat šī gada apbalvošanas ceremonijā Swedbank atkārtoti saņēma arī Cilvēcīgākā zīmola atzinību visas Baltijas mērogā.

Diemžēl, trešais ceturksnis arī aizritējis ar vēl neredzētu krāpnieku aktivitāti ne tikai Latvijā, bet visās Baltijas valstīs. Lai pasargātu savus klientus, ir veidotas informatīvās un izglītojošās kampaņas, kā arī aktīvi strādāts pie sabiedrības izglītošanas caur medijiem, bloga rakstiem un sociālo tīklu kampaņām.

Korporatīvās pārvaldības jomā 1.oktobrī Swedbank pabeidza Baltijas meitasbanku darbības nostiprināšanu holdingkompānijā Swedbank Baltics. Pēc regulatoru atļaujas saņemšanas, Swedbank Baltics ir kļuvusi par Swedbank meitasbanku Latvijā, Lietuvā un Igaunijā īpašnieku. Līdz ar to ir pabeigta iepriekš izziņotā pārvaldības modeļa maiņa, nostiprinot Baltijas meitasbanku neatkarību.