Raksta attēls

Biznesa kredītkarte: kāpēc tā ir noderīga un kas par to jāzina?

Uzņēmumi ne vienmēr apsver biznesa kredītkartes, meklējot papildu finansējumu nelieliem pašreizējajiem izdevumiem. Tomēr gadījumos, kad negaidīti palielinājušies izdevumi vai pēkšņi vajadzīgi papildu līdzekļi, lai veiktu neplānotu lielāku pasūtījumu, kredītkarte var būt ļoti noderīga. Zemāk esam apkopojuši atbildes uz biežāk uzdotiem jautājumiem par biznesa kredītkartēm.

Kā pasūtīt biznesa kredītkarti?

Vēlamajai biznesa kredītkartei vai Zelta biznesa kredītkartei varat pieteikties internetbankā uzņēmumiem. Piesakoties kredītkartei (tostarp kredītlimita piešķiršanai), būs jānorāda vēlamais kredītlimits, kartes lietotājs un vēlamais kartes saņemšanas veids (pa pastu vai bankas filiālē). Ja bankas pieņemtais lēmums būs pozitīvs un tiks piešķirts kredītlimits, uzņēmuma juridiskais pārstāvis biznesa kredītkartes līgumu varēs noslēgt kartes saņemšanas brīdī bankas filiālē vai aktivizējot karti internetbankā.

  • Svarīgi norādīt, ka kartes tiek izsniegtas tikai tādiem uzņēmumiem, kuri ir darbojušies vismaz pēdējos sešus mēnešus.

Kā var saņemt un aktivizēt biznesa kredītkarti?

Turpmāk klienti – uzņēmumi visu kredītkartes pasūtīšanas procesu varēs pabeigt attālināti, nedodoties uz Swedbank filiāli. Klienti var pieteikties kartei, izvēlēties kredītkarti saņemt pa pastu uz bankā norādīto uzņēmuma kontaktadresi un, saņemot karti parakstīt līgumu un aktivizēt to internetbankā uzņēmumiem.

Kas nosaka piešķirtā kredītlimita apmēru?

Bankas lēmums par iespējamā kredītlimita apmēru ir atkarīgs no uzņēmuma apgrozījuma un kredītvēstures.

Lēmuma par konkrētā uzņēmuma kartes kredītlimitu pieņemšanai var būt nepieciešams iesniegt mums papildu dokumentāciju. Piemēram, mums var būt nepieciešami uzņēmuma jaunākie gada finanšu pārskati, ja tie jau nav pieejami Uzņēmumu reģistra sistēmā. Iesniegtā bilance un peļņas un zaudējumu pārskats nedrīkst būt vecāks par 12 mēnešiem.

Kā aprēķina biznesa kredītkartes procentus?

Biznesa kredītkartei tiek piemērots līdz pat 31 dienai ilgs bezprocentu periods, savukārt Zelta biznesa kredītkartei - līdz pat 41 dienai ilgs bezprocentu periods (proti, procenti netiek piemēroti par laika posmu no ar karti veikta maksājuma datuma līdz tuvākajam kredītkartes limita atmaksas maksājuma automātiskās norakstīšanas datumam).

Bezprocentu periods netiek piemērots pārskaitot jebkādu naudas summu no kredītlimita konta vai veicot skaidrās naudas izmaksu bankomātā. Procenti par to sāk uzkrāties jau no pirmās dienas.

Vai pie viena kredītlimita konta var izsniegt vairākas biznesa kredītkartes?

Jā, pie viena kredītlimita konta var izsniegt vairākas viena veida biznesa kredītkartes, kuru lietotāji ir dažādi darbinieki, kas visi arī varēs izmantot norādīto limitu.

Kāda ir atšķirība starp biznesa kredītkarti un Zelta biznesa kredītkarti?

Zelta biznesa kredītkarte nodrošina vairākus papildu labumus. Piemēram, uzņēmējiem, kuri ceļo, karte nodrošina ceļojuma apdrošināšanu tās lietotājam un tā trijiem kolēģiem, kas dod piekļuvi lidostu atpūtas telpām ar LoungeKey™, un tāpat kopš 9. maija karte ietver arī papildu COVID-19 ceļojuma apdrošināšanas segumu.

Atšķirība starp šīm kartēm ir arī kredītlimita apmērs, kas biznesa kredītkartei var būt no 300 eiro līdz 15000 eiro un no 300 līdz vairākiem desmitiem tūkstošu eiro Zelta biznesa kredītkartei. Dažādām kartēm ir dažādi bezprocentu periodi karšu maksājumiem.

Kurām personām spēkā ir Zelta biznesa kredītkartes ceļojuma apdrošināšana?

Kredītkartes sniegtā paplašinātā ceļojuma apdrošināšanas pakete nodrošina apdrošināšanas aizsardzību kartes lietotājam un tā trijiem kolēģiem, kuri ceļo kopā ar kartes lietotāju uz jebkuru valsti pasaulē.

Tā ir attiecas uz:

  • daudziem negaidītiem izdevumiem, kas saistīti ar neplānotām izmaiņām ceļošanas laikā (lidojuma kavēšanās, grafika neievērošana, ceļojuma pārtraukšana u.tml.);
  • zaudējumiem, kas iestājušies bagāžas nozaudēšanas vai zādzības dēļ;
  • braucienu laikā ciestām traumām;
  • juridiskajiem izdevumiem;
  • ceļojuma atcelšanu slimības dēļ u. tml.

Apdrošinātajai personai COVID-19 apdrošināšanas aizsardzība ir spēkā, ja izpildās vismaz viens no šiem priekšnosacījumiem:

  • negatīvs COVID-19 testa rezultāts, veicot to 72 stundu laikā pirms ceļojuma sākuma;
  • apstiprinājums, ka apdrošinātā persona ir bijusi inficējusies ar COVID-19 pēdējo 6 mēnešu laikā un ir izveseļojusies;
  • vakcinācijas sertifikāts, kas apliecina, ka ir pabeigts pilns vakcinācijas pret COVID-19 kurss.

Ko darīt, ja karte ir nozaudēta vai kāda cita iemesla dēļ nav atrodama?

Ja norēķinu karte ir nozaudēta, tā ir jābloķē. Visvienkāršāk un visātrāk to var izdarīt Swedbank mobilajā lietotnē vai internetbankā uzņēmumiem. Kartes atrašanas gadījumā varat to aktivizēt atkārtoti 10 dienu laikā no tās bloķēšanas brīža (pēc 10 dienām tā tiks automātiski anulēta).