13. mai, 2019

Uzņēmumu vidū pieaug attālināto pakalpojumu popularitāte

Kopš šī gada janvāra, kad Swedbank sāka piedāvāt attālināto uzņēmuma konta atvēršanu, šo iespēju izmantojuši teju 200 uzņēmumi. Vislielākā interese par attālināto kontu atvēršanu ir jaunuzņēmumiem – 78% no uzņēmumiem, kas izmantojuši šo iespēju, ir dibināti šogad. Konta atvēršanai digitāli visbiežāk priekšroku devuši uzņēmēji no transporta, mazumtirdzniecības, mākslas un izklaides, kā arī konsultāciju un grāmatvedības nozares.

“Līdzīgi, kā mums nav jādodas fiziski uz veikalu, lai ērti pasūtītu nepieciešamos produktus interneta veikalā, tieši tāpat mums ir aizvien vairāk iespēju sakārtot savus finanšu jautājumus, atrodoties mājās vai birojā, un nedodoties uz bankas filiāli. Priecājamies, ka uzņēmumu attālinātajai konta atvēršanai vērojama augoša tendence."

"Turklāt tie nav uzņēmumi tikai no Rīgas, bet arī uzņēmēji no Latvijas lielākajām pilsētām. Paredzam, ka  aizvien vairāk uzņēmēju izmantos iespēju atvērt uzņēmuma kontu attālināti, novērtējot šī pakalpojuma ātrumu un ērtumu, tādā viedā ietaupot laiku un fokusējoties uz sava biznesa pamatlietām,” saka Ieva Vīgante, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja.

Swedbank statistika par attālināto konta atvēršanu liecina, ka 50 % uzņēmēju ir no Rīgas, tai pašā laikā attālināto kontu atvēršanu izmantojuši arī uzņēmēji no Jūrmalas, Daugavpils, Siguldas, Ventspils, Liepājas, Jēkabpils u.c. pilsētām.

Swedbank ir pirmā banka Latvijā, kas nodrošina pilnu uzņēmuma konta atvēršanas procesu digitāli. Lai Swedbank klientam nevajadzētu doties uz filiāli, bet varētu atvērt uzņēmuma kontu attālināti, ir nepieciešams tikai bankā reģistrēts derīgs personu apliecinošs dokuments un Smart-ID ar kvalificētu elektronisko parakstu vai eID karte. Tiesa, šī ērtā un ātrā iespēja ir pieejama Latvijas rezidentiem ar vienpersoniskām paraksttiesībām Latvijā reģistrētā uzņēmumā. Swedbank klients – uzņēmējs – par attālinātā konta atvēršanu saņems atbildi vienas darba dienas laikā un tiklīdz pieteikums būs apstiprināts, varēs parakstīt līgumus internetbankā.

No līdzšinējiem parakstītajiem līgumiem, kas pilnībā parakstīti attālināti, uzņēmēji visbiežāk izmantojuši Smart-ID.

Šobrīd kvalificētais Smart-ID ir jau vairāk nekā 66 000 Swedbank klientu, un to skaits ar katru dienu palielinās.

Tāpat ir vairāki simti eID lietotāju, kas arī izmanto šo autentifikācijas veidu, lai veiktu attālinātās darbības internetbankā un citās interneta vietnēs.

Smart ID ir ērts rīks, lai attālināti administrētu internetbankas lietotājus, tai skaitā,  pievienotu vai dzēstu lietotājus, mainītu lietotāju režīmus, mainītu konta un konkrētu lietotāju limitus, kā arī citus nosacījumus.

  • Kā tieši to darīt, uzziniet te.
  • Savukārt vairāk par Smart-ID varat uzzināt te.

Steidzīgajā ikdienā, esot ārpus biroja vai neatrodoties pie datora, lietu noderēs Swedbank mobilā lietotne, kurā ātri iespējams pārbaudīt kontu pārskatu, sagatavot un apstiprināt maksājumus, pārvaldīt uzņēmuma kartes, pārbaudīt valūtas kursus un veikt valūtas konvertāciju vai nepieciešamības gadījumā - atrast sev tuvāko bankomātu vai filiāli. Vairāk par mobilo lietotni uzziniet te.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?