4 izaicinājumi jaunajiem uzņēmējiem

Kad rodas ideja par jauna biznesa uzsākšanu, tā var būt tik aizraujoša, ka tās autors jau pāris stundu vai dienu laikā ir līdz vissīkākajām detaļām izdomājis, kāds būs viņa radītais produkts. Un viņš ir pārliecināts, ka tam, protams, būs arī pircēji, jo nekas tāds taču tirgū vēl nav redzēts! Šāda iedvesma ir uzņēmēju dzinējspēks – bet vai realitātē viss notiek tik viegli? SIA “Cogito Consulting” pētījumu un izstrādes vadītājs, konsultants un uzņēmējs Jānis Kļaviņš dalās savos novērojumos, kuriem aicina pievērst uzmanību jaunos uzņēmējus, lai viņu idejas materializētos veiksmīgos produktos.

1. Produkta cena

Uzņēmēji bieži uzskata, ka produkta cena ir ražošanas izmaksas plus uzcenojums. Taču tas nav tik vienkārši. Preces vai pakalpojuma cena ir apjoms, ko patērētājs ir gatavs maksāt par šo produktu, lai saņemtu produkta radīto vai postulēto vērtību.

2. Dari pats

Daudziem uzņēmējiem šķiet, ka viņiem produkta ražošanā obligāti ir jāiegulda pašiem savs darbs. Šis aspekts ierobežo uzņēmēja spēju vadīt par labu spējai radīt. Uzņēmējam var būt grūti iedomāties, kā importēt preces sastāvdaļas vai kādus procesus nodot ārpakalpojumā, taču bieži vien tas ir vienīgais ekonomiski izdevīgais variants.

3. Pircējs pirmajā vietā

Bieži sastopamas situācijas, kad uzņēmējs grib uzsākt ar uzņēmējdarbību tāpēc, ka viņš kaut ko māk. Taču tā ir tikai viena monētas puse. Ir jābūt arī otrai pusei – proti, pārliecībai, ka kāds viņa radīto produktu gribēs pirkt. Tāpēc ir svarīgi pakārtot savas spējas pircēju vajadzībām, nevis pircēju vajadzības savām spējām.

4.Vēlmju domāšana

Domājot par biznesa uzsākšanu, jaunajiem uzņēmējiem vajadzētu būt kritiskiem pret sevi un pierakstīt pēc iespējas vairāk lietu, kas ienāk prātā attiecīgās biznesa idejas sakarā, īpaši apsvērumus, kuru dēļ iecere varētu neizdoties. Vēlmju domāšana ir bīstama, jo katra nākamā analīze tiek veikta ar mērķi apstiprināt ideju. Šādā gadījumā pat visdetalizētāk izstrādāto biznesa plānu būs grūti realizēt dzīvē, jo tas balstīsies uz kļūdainiem pieņēmumiem.

Protams, bez minētajiem izaicinājumiem jaunajiem uzņēmējiem nākas saskarties vēl arī ar citiem, kurus var noteikt gan uzņēmējdarbības veids un niša, gan arī dažādi individuāli faktori. Par to, daloties savā uzņēmējdarbības pieredzē, stāsta mūsu klienti – SIA “Ozoliņa konditoreja” vadītājs Vairis Ozoliņš un zīmola “Cherry Picking” radītājas Egija Taube un Līva Vīgante.

Lai palīdzētu uzņēmējiem apzināt ietvaru biznesa plāna izstrādei, esam radījuši Biznesa plāna rīku.  Tā lietotājam ir jāatbild uz vairākiem būtiskiem jautājumiem par iecerētā produkta vai pakalpojuma nepieciešamību, pievienoto vērtību, potenciālo pircēju daudzumu, iecerēto izplatīšanas veidu, nepieciešamajiem resursiem un konkurentiem.Sniegtās atbildes ļaus jums iegūt strukturētu savas idejas aprakstu ar indikatīvu naudas plūsmu, kuru prezentēt partneriem vai investoriem. Jums atliks to tikai piepildīt ar saturu un darboties, lai sasniegtu savus mērķus!

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?