Digitālais mārketings ar mazu un pavisam mazu budžetu

Lai savam zīmolam vai uzņēmuma pakalpojumam vai produktam nodrošinātu atpazīstamību, ne vienmēr jāiegulda apjomīgs budžets reklāmai televīzijā - nereti pietiek ar pārdomātu digitālā mārketinga stratēģiju, kas neprasa lielas investīcijas.

Esam apkopojuši digitālā mārketinga risinājumus, kas neprasīs lielus finanšu resursus, taču nodrošinās jūsu uzņēmuma un zīmola atpazīstamību, kā arī lielāku klientu ieinteresētību, iesaisti un lojalitāti.

SEO (Search Engine Optimization) un SEM (Search Engine Marketing) - joprojām aktuāli

Lai gan par SEO jeb meklētājprogrammu optimizāciju varētu atvēlēt atsevišķu rakstu, ko būtiski ņemt vērā, svarīgi apzināties, ka jebkura uzņēmuma mājaslapai un interneta veikalam šis ir pirmais un būtiskākais solis, lai klients, meklējot sev nepieciešamo, nonāktu tieši pie jums. Ne velti šim pakalpojumam nereti jāpiesaista zinoši speciālisti. Taču pirmos soļos noteikti varat veikt pašu spēkiem, pirms tam rūpīgi iepazīstoties ar svarīgākajiem SEO pamatprincipiem. Ja jūsu uzņēmums nav atrodams Google vai citas platformas meklētājprogrammā, tam būs tik pat kā neiespējami konkurēt digitālajā vidē.

Arī meklētājprogrammu mārketings jeb SEM ir vērsts uz mājaslapas redzamības uzlabošanu. SEM izmanto apmaksātas reklāmu kampaņas, kuru pamatā ir atslēgvārdi, lai sasniegtu lietotājus, kuri aktīvi meklē jūsu produktu vai ar to saistīto informāciju. Pazīstamākā un efektīvākā SEM platforma ir Google AdWords, kas ir maksas meklēšanas kanāls, uz kuru jo īpaši savu uzmanību vajadzētu pievērst e-komercijas uzņēmumiem.

Blogs papildus saturam un tirgus eksperta tēlam

Viena no veiksmīgākajām digitālā mārketinga metodēm ir biznesa bloga jeb emuāru veidošana uzņēmuma mājaslapā. Kvalitatīvi uzrakstītu, informatīvu un vērtīgu bloga ierakstu regulāra publicēšana var padarīt jūsu uzņēmumu par viedokļa līderi un autoritāti nozarē. Turklāt, ja ierakstos izvietosiet mērķtiecīgus SEO atslēgvārdus (nepārspīlējot), tas ļaus meklētājprogrammu algoritmiem ierindot jūs augstāk pirmās lapas meklējumos. Svarīgi, lai blogā izvietotā informācija ir noderīga un nepieciešama jūsu potenciālajiem klientiem.

Tiklīdz esat apguvis sava bloga veidošanas principus, ar informāciju noteikti varat dalīties arī citās mediju un uzņēmumu platformās (kā piemēram, sava uzņēmuma sociālo tīklu lapās). Papildus blogam, kā padomdevējs varat veidot saturu, piedaloties dažādos semināros vai tādus organizējot pats, izstrādājot savu e-grāmatu vai veidojot tiešraižu video saturu ar dažāda veida pamācībām.

Sociālie mediji ne tikai reklāmai, bet arī kopienas veidošanai

Ir daudz un dažādu sociālo mediju platformu, kurās varat uzsākt savu digitālo komunikāciju - Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok, Pinterest un citas. Tomēr ne visās no tām jūsu uzņēmumam tiešām ir nepieciešams būt. Panākumu atslēga ir veikt sava potenciālā klienta priekšizpēti, lai noskaidrotu, kur tieši jūsu mērķauditorija pavada lielāko daļu sava laika. Ja izvēlētajā medijā regulāri publicēsiet saistošu un interaktīvu saturu, tas palīdzēs veicināt uzticību starp jūsu zīmolu un klientiem.

Sociālo mediju iespējas ir šķietami neizsmeļamas - sākot ar reklāmu, kas joprojām ir efektīvs un finansiāli izdevīgs veids sava zīmola popularizēšanai, turpinot ar uzņēmuma iesaisti satura veidošanā - sava zīmola Facebook lapas administrēšana, Facebook grupas izveide, dalība citās grupās, komentēšana saistītos profilos u.tml. Arī šajā gadījumā ne vienmēr vairāk nozīmēs labāk, tāpēc ierakstu daudzumam, ko plānojat mēnesī veikt no sava uzņēmuma konta, nevajadzētu būt izšķirošajam. Svarīgākais ir tas, ko vēlaties pateikt un cik lielu budžetu varat atvēlēt savu ierakstu reklamēšanai, lai sasniegtu savu mērķauditoriju.

Sadarbības ar influenceriem

Vēl viens sociālo mediju mārketinga veids noteikti ir saistīts ar ietekmeļiem jeb influenceriem. Ne vienmēr svarīgākais ir uzrunāt atpazīstamākās sociālo mediju personības. Dažkārt lielāku efektu var sasniegt, sadarbību piedāvājot tā saucamajiem mikro influenceriem, kuri turpina veidot savu sekotāju bāzi, specializējoties konkrētās nozarēs un tēmās, taču ir ieinteresēti kvalitatīva satura veidošanā un ir saistoši jūsu uzņēmuma mērķauditorijai.

Sadarbība produktu popularizēšanā - barteris

Savstarpēja reklamēšana ir vēl viens lēts un ļoti efektīvs risinājums, lai reklamētu savus produktus jaunām mērķauditorijām. Uzņēmumi līdzīgās nozarēs vai nozarēs, kas papildina viena otru, var savstarpēji reklamēt produktus un pakalpojumus, lai viens otra biznesam sniegtu palīdzīgu roku. Savstarpēja reklamēšana ļauj sadarboties ar citiem uzņēmumiem, piemēram, jūsu produktu vai pakalpojumu reklamē kāds sadarbības partneris un apmaiņā viņu labā jūs darīsiet to pašu.

E-pastu mārketings - aizmirsts, bet lieki

E-pasta mārketings pastāv jau vairākus gadu desmitus, taču, neskatoties uz savu vecumu, tas joprojām ir efektīvs un ērts rīks. Kad esat savācis pietiekamu savas mērķauditorijas datu bāzi, e-pasta mārketinga metodes var palīdzēt jums sazināties ar savu auditoriju un arī uzturēt pozitīvas attiecības ar esošajiem klientiem.

Klientu atsauksmes un ieteikumi

Lai pārliecinātos par savu izvēli, liela daļa mūsdienu klientu izmanto citu pircēju atsauksmes. Ja jūsu produkti un pakalpojumi saņem pozitīvas atsauksmes, citi klienti, visticamāk, uzticēsies jūsu piedāvājumiem un ieguldīs jūsu produktā vai pakalpojumā. Lietotāju atsauksmēm ir augsts uzticības novērtējums, jo tajās īsti cilvēki pauž patiesus viedokļus.

Šeit varat izmantot gan reklāmas ziņas sociālajos medijos, gan klientu veidotas video atsauksmes, kā arī klientu komentārus jūsu mājaslapā. Tāpat joprojām veiksmīgi strādā “Iesaki citiem” aktivitātes, kad jūsu esošie klienti var ieteikt jūsu sniegto pakalpojumu vai produktu saviem draugiem un kolēģiem, pretī saņemot, piemēram, atlaidi savam nākamajam pirkumam vai citus labumus. Tas ļauj jūsu klientu bāzei augt, neprasot lielus finanšu ieguldījumus.

Dalība tīklošanās pasākumos un uzņēmējdarbības konkursos

Piedaloties dažādos uzņēmējdarbības tīklošanās pasākumos tiešsaistē, varat iegūt vērtīgu atpazīstamību, izveidot noderīgus kontaktus nozarē un uzlabot sava zīmola atpazīstamību. Uzņēmējdarbības forumos aizvien biežāk dalīties pieredzē tiek aicināti jauni uzņēmēji (aicinām ieskatīties- šobrīd atvērta pieteikšanās Uzņēmēju pieredzes dienām). Tādējādi varat veidot atvērta un uzticama uzņēmēja tēlu, kas nereti uzrunā arī potenciālos klientus.

Nebaidieties pieteikties arī konkursos, kuru atzinība būs tikai daļa no ieguvuma. Konkursa publicitāte nodrošinās atpazīstamību arī jūsu uzņēmumam, turklāt saņemtos apbalvojumus varēsiet izvietot savā mājaslapā kā atzinības un kvalitātes zīmi, lai vēl šaubīgos klientus pārliecinātu par labu jūsu uzņēmuma izvēlei.

Internetā ir simtiem tūkstošu potenciālo klientu, kuri meklē tieši to, ko var piedāvāt jūsu zīmols, tāpēc mūsdienu uzņēmējdarbības pasaule vairāk nekā jebkad agrāk balstās uz digitālo mārketingu. Lai piesaistītu un pārvērstu viņus par maksājošiem klientiem, jums būtu jāizstrādā sava uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģija, kas ļaus sasniegt tos cilvēkus, kuriem jūsu produkts vai pakalpojums, visticamāk, šķitīs ieguldījuma vērts.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?