7. sep, 2016

Kā pārbaudīt Jūsu uzņēmuma mājas lapas efektivitāti?

Jums ir mājas lapa, un Jūs to aktīvi reklamējat. Bet kā zināt, vai no visa ieguldītā darba ir kāda jēga? Kā zināt, kas strādā un kas nestrādā? Tev nepieciešama mājas lapas apmeklējuma statistika un analīze.

Ko dod mājas lapas apmeklējumu analīze? Tā ļaus Jums noskaidrot sekojošo:

  • Cik daudz cilvēku apmeklē mājas lapu un kurās dienās - tas Jums palīdzēs saprast kopējo situāciju un sekot līdzi izaugsmei.
  • No kurām vietām nāk apmeklētāji - tas parāda, kuri mārketinga pasākumi darbojas labāk un kuri nedarbojas.
  • Kādas mājas lapas sadaļas lasa apmeklētāji un cik ilgi - šādi var izprast apmeklētāju vajadzības un uzlabot satura kvalitāti.
  • No kādām valstīm nāk apmeklētāji u.c.

Kā pieslēgt statistikas analīzi? Ir ļoti daudz un dažādu rīku, kas dod iespēju izprast to, kas notiek mājas lapā. Es apskatīšu pasaulē populārākā bezmaksas rīka Google Analytics pieslēgšanu. (Mozello lietotājiem process ir detalizēti izklāstīts šeit.) Kopumā darbību secība ir šāda:

  1. Izveido Google Analytics kontu.
  2. Mājas lapas uzstādījumos sameklējiet lauciņu saistībā ar Google Analytics un tur ievietojiet Google Analytics identifikatoru (ja Jūsu mājas lapas sistēma šādu funkciju atbalsta). Atsevišķās sistēmās mājas lapas administratoram mājas lapā būs jāievieto speciāls programmas kods.
  3. Aptuveni pēc pāris dienām Jūsu Google Analytics kontā būs redzami skaisti grafiki par mājas lapas apmeklētāju skaitu, īpašībām un darbībām. 

Tā darbojas pēc šāda principa - katru reizi, kad Jūsu mājas lapā ienāk un kaut ko izdara apmeklētājs, to reģistrē Google Analytics statistikas programmas kods, kas savienots ar mājas lapu. Visi dati tiek apkopoti un parādīti Jūsu Google Analytics kontā. Šis rīks Jums ļaus noskaidrot šādus datus:

  • Cik daudz lietotāju apmeklē mājas lapu.
  • No kurienes nāk lietotāji.
  • Kādos laikos un dienās lietotāji apmeklē mājas lapu.
  • Cik daudz laika katrs lietotājs vidēji pavada mājas lapā.
  • No kādām valstīm ir lietotāji.
  • Kuras mājas lapas sadaļas lietotāji lasa visvairāk un cik ilgi.
  • No kurām lapām lietotāji visbiežāk dodas prom.
  • Simtiem citu parametru.

Citas metodes
Bez Google Analytics eksistē vēl virkne interesantu rīku, kas dod iespēju apskatīt apmeklētāju darbības mājas lapā, kā arī noskaidrot, kādus mājas lapas elementus un satura daļas apmeklētāji apskata visvairāk. Starp šiem rīkiem ir Inspectlet un CrazyEgg, taču eksistē desmitiem citu variantu. Viena no šādu rīku funkcijām ir t.s. heatmaps - lietotāju aktivitātes vizualizācija.

Šāds heatmap dod iespēju aptvert, kam lietotāji pievērš uzmanību un ko lietotāji nelasa nemaz. Diemžēl šādi, augstas klases rīki parasti ir par papildus maksu. No otras puses, parasti pietiek šādu rīku abonēt pāris mēnešus, lai aptvertu situāciju.

Lai novērtētu mājas lapas efektivitāti, Jums noteikti jāseko līdzi mājas lapā notiekošajam un jāveic attiecīgas korekcijas reklāmas pasākumos un mājas lapas saturā. Visvienkāršākais un lētākais risinājums ir sākt ar bezmaksas Google Analytics un tā sniegtajām iespējām.
Raksts tika izveidots pēc Mozello.lv sadaļā "Noderīgi" esošās informācijas.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?