7. sep, 2016

Kā piesaistīt apmeklētājus Jūsu uzņēmuma mājas lapai?

Ja Jūs lasiet šo, tad Jūsu mājas lapa ir gatava - apsveicam! Taču lai tā pilda savu funkciju, tai ir jāpiesaista apmeklētājus. Mājas lapas reklāma jeb interneta mārketings patiesībā ir krietni sarežģītāks un grūtāks uzdevums nekā mājas lapas izveide.

Parasti tieši interneta mārketinga rezultāti nosaka, kurš saņems tūkstošiem apmeklētāju un kurš paliks viens uz vientuļas salas. Ko darīt, lai Jūsu mājas lapu apmeklē?

Ļoti īss ievads interneta mārketingā
Interneta mārketings ir tik plašs temats, ka to nav iespējams aptvert vienā rakstā, pat ne vienā grāmatā. Taču 80% no svarīgākajiem pamatprincipiem var iemācīties 20 procentos no visa nepieciešamā laika. Ar tiem arī sāksim.

Mārketinga iespējas
Īsumā var izdalīt šādus galvenos variantus:

  • Interneta meklētāji (lasiet - Google)
  • Maksas reklāma meklētājos (atkal lasiet - Google)
  • Katalogi un sludinājumi
  • Sociālie tīkli
  • Blogošanas stratēģija
  • Citas iespējas

Īsi pieskarsimies katrai no šīm lietām.

Kas jādara, lai mājas lapa parādītos interneta meklētājā?
Šī ir vesela zinātne, un par šo tēmu vien varētu sarakstīt un ir sarakstītas simtiem grāmatu. Es centīšos visu teoriju reducēt uz dažām rindkopām.

Lai vispār parādītos interneta meklētājā, pietiek izvietot savas mājas lapas saites pāris citās mājas lapās, kuras jau ir meklētājā (tātad, meklētājs par tām zina un tās lasa) un meklētājs pēc šīm saitēm atklās un pievienos arī Jūsu lapu. Tāpat var paņemt un pateikt meklētājam, ka vēlaties pievienot savu lapu, aizpildot nelielu formu. Meklētājs lapu pievienos dažu dienu vai dažu nedēļu laikā. Viena problēma - tava lapa būs rezultātu saraksta vidū vai beigās.

Lai parādītos interneta meklētāja rezultātu saraksta augšgalā, ir jāiegulda liels darbs. Liels darbs izpaužas aptuveni šādi:

  • Oriģināls un vērtīgs saturs
    Lapai jāsatur oriģināls saturs. Jo vērtīgāks un apmeklētājam lietderīgāks ir mājas lapas saturs, jo pievilcīgāka šāda mājas lapa ir arī meklētājam. Tukšu uzņēmuma mājas lapu vienmēr var papildināt ar publikācijām, pētījumiem un padomiem par atbilstošo tēmu. Tas var dot pozitīvu efektu.
  • Atslēgas vārdi saturā
    Saturā ir jāparādās Jūs interesējošajiem atslēgas vārdiem. Vēlams, lai svarīgākie atslēgas vārdi parādītos virsrakstos un tuvu teksta sākumam dabīgā veidā, iesaistīti tekstā. Nekādā gadījumā nevajag pārpildīt tekstu ar atslēgas vārdiem mākslīgi, jo tādējādi var dabūt sodu un panākt, ka mājas lapa nekad vairs neparādās meklētājā. Google ir pietiekami attīstīta platforma un tai uzreiz ir redzams, ja kāds mēģina manipulēt ar saturu.
  • Saites no citām populārām un labām lapām
    Uz mājas lapu ir jābūt saitēm no citām populārām un saturiski kvalitatīvām mājas lapām. Tas, ka citā mājas lapā ir saite uz Jūsu lapu, pēc Googles ideoloģijas nozīmē, ka šī svešā mājas lapa nosacīti iesaka Jūsu mājas lapu. Tātad, jo vairāk balsis - jo svarīgāka Googlei šķiet Jūsu uzņēmuma saite. Bet piesargieties - ja Google pamanīs, ka saite uz Jūsu mājas lapu ir iekš sliktām, nekvalitatīvām vai nepopulārām lapām, tad Jūs varat dabūt sodu. Google arī redz, ja kāds mēģina mākslīgi veidot nedabīgu saišu kolekciju, izmantojot apšaubāmas un "spamošanai" līdzīgas metodes. Lai cik neloģiski tas neizklausītos - Jūsu mājas lapai vispirms ir jākļūst populārai un tikai tad tā iegūs augstu pozīciju meklētāju rezultātos. 

Ka dabūt nepieciešamās saites?

  • Lieciet sludinājumus ar saiti uz savu mājas lapu;
  • Reģistrējiet savu uzņēmumu un mājas lapu populārākajos katalogos;
  • Aktīvi darbojieties sociālajos tīklos;
  • Regulāri rakstiet interesantas publikācijas un dalieties ar tām sociālajos tīklos;
  • Lūdziet, lai Jūsu partneri un draugi savās mājas lapās publicē saiti uz Jūsu lapu;
  • Lietojiet arī citus radošus veidus.

Maksas reklāma meklētājos
Ja Google Jūsu mājaslapu nerāda tāpat (un visbiežāk, it īpaši jaunām lapām, tas tā arī būs), tad Jūs variet Googlei samaksāt un parādīties meklētāja augšpusē uz Jūs interesējošiem atslēgas vārdiem.

Darbības princips apmēram tāds:

  1. Jūs izvēlaties atslēgas vārdus;
  2. Jūs nolemjat - cik esat gatavs maksāt par katru apmeklētāju, kas atnāks uz Jūsu mājas lapu;
  3. Jūs izvēlaties savas reklāmas tekstu;
  4. Google rāda Jūsu reklāmu uz atslēgas vārdiem, un Jūs iegūstat apmeklētājus, maksājot par katru klikšķi.

Cik jāmaksā? Cenas ir atkarīgas no atslēgas vārda un konkurences. Jo lielāka konkurence, jo vairāk ir jāmaksā. Jo mazāk Jūs esat gatavs maksāt, jo zemāk Jūsu lapa rādīsies rezultātos un mazāk apmeklētāju spiedīs uz Jūsu reklāmu. Latvijā cenas svārstās no 5 centiem līdz vienam dolāram. Ārzemēs - līdz pat 5 dolāriem.

Vairāk uzzināt varat Google AdWords lapā. Jāņem vērā, ka labas un efektīvas kampaņas izveidošana prasa zināmas iemaņas un pieredzi, tādēļ izdevīgāk var būt sadarboties ar kādu interneta mārketinga starpniekfirmu.
Kāpēc vispār vajadzētu apsvērt šo reklāmas veidu?

  • Relatīvi ātrs un viegls veids, kā nokļūt meklētāja augšgalā;
  • Var mērķēt precīzi uz svarīgākajiem atslēgas vārdiem;
  • Var mērķēt reklāmu uz jebkuru pasaules valsti un valodu pēc izvēles, atverot eksporta iespējas;
  • Piemērots jauniem uzņēmumiem, par kuriem citur internetā maz informācijas;

Katalogi un sludinājumi
Lai gan šie resursi var šķist neefektīvi, tomēr interneta meklētāju un Googles algoritmu kontekstā mājas lapas saites publicēšana populāros katalogos un sludinājumu serveros parasti dod pozitīvu efektu. Pie kam, šajos resursus tāpat laiku pa laikam iemaldās pa kādam apmeklētājam. Kā vērtīgākos resursus var atzīmēt:

  • SS.lv
  • ZIP.lv
  • ZL.lv
  • ZO.lv
  • 1188.lv
  • Viss.lv
  • Kontakti.lv

Diemžēl publicēšanās šajos resursos nereti ir par bargu naudu, bet, ja iespējas atļauj, tad šos resursus noteikti vajadzētu lietot.

Sociālie tīkli
Aktīva darbošanās sociālajos tīklos var krietni paspodrināt uzņēmuma tēlu sociālajā vidē, kā arī papildināt mājas lapas apmeklētāju rindas. Sociālie tīkli Facebook un Draugiem.lv piedāvā īpašus uzņēmumu profilus (lapas), kas dod iespēju prezentēt savu uzņēmumu šajos tīklos. Twitter tīklā uzņēmumiem nav paredzēts īpašs konta veids. Kā likums - ja no sociālajiem tīkliem neko nesaprotiet, tad aizies ļoti daudz laika, pirms parādīsies kaut kāds priekštats, kā viss strādā. Tomēr baudīt rezultātus var tikai tie, kas mēģina. Īsumā, lai veiksmīgi popularizētu savu uzņēmumu sociālajos tīklos, jāveic sekojošas darbības:

  • Jāizveido uzņēmuma profils un jāievada pēc iespējas detalizētāka un plašāka informācija, ieskaitot saiti uz uzņēmuma mājas lapu, kā arī atbilstošas fotogrāfijas vai ilustrācijas.
  • Jāveic proaktīva sekotāju vākšana - to var panākt gan ar maksas kampaņām, gan ar dažādām akcijām un izlozēm, gan iesaistot savus draugus. Bez sekotājiem, uzņēmuma kontam nav jēgas.
  • Regulāra aktivitāte - jauni, interesanti ieraksti katru nedēļu un ātras atbildes uz sekotāju jautājumiem un komentāriem. Jēga ir tikai un vienīgi no aktīva sociālā mārketinga.
  • Maksas kampaņas. Diemžēl, pat ja uzņēmumam ir 1000 sekotāji, bez maksas ziņojumus redzēs tikai 10 vai 20 cilvēku. Jau sen gan Facebook, gan Draugiem.lv ir izveidojuši savus tīklus tā, ka uzņēmumiem ir jāmaksā par to, lai ieraksti parādītos plūsmas augšgalā. Bezmaksas ieraksti savu ceļojumu uz leju sāk no 10. - 20. pozīcijas.

Ja Jūs nevēlaties vai nevarat atvēlēt laiku šīm lietām, iespējams, ir vērts algot cilvēku, taču ņemiet vērā, ka profesionāls pakalpojums maksās vairākus simtus mēnesī.

Blogošanas stratēģija
Piemēram, uzņēmums Groove izveidoja jaunu produktu, kas mērķēts uz mazajiem uzņēmējiem un nolēma, ka viņu reklāmas stratēģija būs rakstīt internetā interesantus rakstus par uzņēmējdarbības tēmu, daloties ar savu pieredzi.

Bloga nosaukums ir "Kā mēs nonācām no 0 līdz 100 000 dolāru mēnesī?", un katru nedēļu tiek publicēts kāds raksts vai padoms. Ļoti īsā laikā viņiem izdevās piesaistīt tūkstošiem apmeklētāju - mazo uzņēmēju, no kuriem daļa kļuva par viņu pašu klientiem. Starp citu, viņi savu mērķi sasniedza gada laikā. Ar to vēlējāmies teikt, ka ar Jūsu biznesu saistītu rakstu un padomu regulāra publicēšana un dalīšana sociālajos tīklos var būt laba potenciālo klientu piesaistes stratēģija.

Piemēram, ja Jūs tirgojat mēbeles, tad regulāras publikācijas par jaunākajām interjera dizaina tendencēm un padomi interjera iekārtošanā un mēbeļu izvēlē var kalpot par lielisku magnētu potenciālo klientu piesaistīšanai. Protams, tas ir liels darbs, bet uzvarēt var tikai tie, kas piedalās un izredzes nebūt nav sliktas, jo, piemēram, Latvijā, lielākā daļa neko tādu nedara.

Protams ar augstāk minēto nekas nebeidzas. Ir vēl desmitiem citu veidu un stratēģiju. Tomēr galu galā izmēģiniet maksimāli daudz un dažādas lietas un izvēlieties tās, kuras dod vislielāko efektu. Jo vairāk darīsiet, jo lielāks būs efekts. Uzvarēt var tikai tie, kas piedalās.
Raksts tika izveidots pēc Mozello.lv sadaļā "Noderīgi" esošās informācijas.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?