4. jūl, 2016

Tavs bizness Facebook - 7 ieteikumi komunikācijai


Ja lasi šo rakstu, tad tev noteikti jau ir sava Facebook biznesa lapa! Lasi tālāk un uzzini 7 ieteikumus, kas šajā sociālajā tīklā palīdzēs sasniegt pēc iespējas plašāku auditoriju un efektīvi pastāstīt par saviem produktiem un pakalpojumiem.

1. Pirmais iespaids
Tāpat kā dzīvē, arī digitālajā vidē pirmais iespaids ir ļoti svarīgs! Sāc ar pilnvērtīgas informācijas ievadīšanu savas Facebook lapas aprakstā. Norādi precīzu adresi, darba laiku, mājaslapas adresi, īsi pastāsti par savu biznesu un produktiem vai pakalpojumiem. Neaizmirsti par lapas noformējumu, arī tas ir svarīgi pirmajam iespaidam! Pievieno atbilstošu profila bildi vai logotipu un lapas noformējuma attēlu (“cover photo”). Atceries, ka lielai daļai potenciālo pircēju tieši tava Facebook lapa būs pirmais saskarsmes punkts ar tavu biznesu digitālajā vidē.

2. Cilvēcīgums ir panākumu atslēga
Komunicējot Facebook, parādi arī cilvēkus un darbiniekus, kas veido tavu biznesu. Nofotografē tapšanas procesu, ražošanas aizkulises, kuriozus darba ikdienā vai vienkārši pasaki publisku paldies labam darbiniekam. Runājot tikai par produktiem un pakalpojumiem, Facebook lietotāji neredzēs pievienoto vērtību un uzskatīs tavu biznesa lapu tik vien kā par reklāmu.

3. Komunicē atbilstoši Facebook videi
Facebook ierakstiem tavā biznesa lapā jābūt tādiem, lai tie iekļautos kopējā Facebook vidē. Izmanto attēlus no reālās vides (ideālā gadījumā paša fotogrāfētas), izvairies izmantot attēlus, kas ir grafiski vai animēti, jo lietotājs tādus uzreiz var uztvert kā reklāmas. Nebaidies uzņemt attēlus arī ar savu telefonu, ne vienmēr ir nepieciešama profesionāla kamera. Tāpat Facebook vidē ne pavisam neideras attēlu bankās pirkti foto.

4. Lietotāji dalās ar noderīgu saturu
Viena no populārākajām tēmām Facebook ir dažādi padomi jeb “tips and tricks”. Lietotāji sagaida no zīmoliem vairāk, nekātikai ierakstus par produktiem un pakalpojumiem, tāpēc ir vērts padomāt, kādu noderīgu informāciju vari sniegt saviem sekotājiem. Vislabāk strādā tematiski padomi vai tādi, kas saistīti ar kādu visiem zināmu aktualitāti. Piemēram, gardu un skaistu ēdienu receptes uz kādos svētkos.

5.Nepārspīlē ar satura daudzumu
Nav tādas universālas formulas par to, cik daudz ierakstu būtu nepieciešams publicēt, taču ir pierādījies, ka pārlieku daudz satura neatmaksājas. Facebook vidē ir liela konkurence un informācijas daudzums mūsu ziņu plūsmās nēpārtraukti pieaug. Ieteicams ir publicēt 5 līdz 10 ierakstus nedēļā.

6. Iesaisti savus sekotājus
Tavas biznesa lapas sekotāju bāze ir tavi esošie vai potenciālie klienti! Nekautrējies viņiem uzdod jautājumus par saviem produktiem vai pakalpojumiem. Pretī saņemsi godīgu novērtējumu un atsauksmes, kuras pēc tam varēsi izmantot, lai uzlabotu savu biznesu.

7. Klientu serviss
Ar katru gadu klientu servisa nozīme Facebook vidē pieaug. Lietotāji meklē ērtākos veidus, lai uzrunātu zīmolus un uzņēmumus, tāpēc nekautrējas arī publiski izstāstīt “savu sāpi” sociālajos tīklos. Tāpēc neaizmirsti katru dienu pārbaudīt, vai pie publicētajiem ierakstiem nav parādījušies jautājumi vai komentāri. Tāpat pievērs uzmanību vēstuļu un “Reviews” sadaļa. Tas ir īpaši svarīgi, ja negatīvas atsauksmes ir publicētas publiski un arī citi lietotāji tās var redzēt. Esi modrs, reaģē uz jautājumiem un komentāriem.
Pārbaudi ieteikumus praksē un turpini attīstīt sava biznesa tēlu digitālajā vidē!

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?