Diskusija: Dzimuši eksportam – domāt globāli no pirmās dienas

Tik mazā un atvērtā ekonomikā kā Latvija tieši eksports daudziem uzņēmējiem ir nozīmīgs uzņēmējdarbības attīstības virziens. Fokuss uz nišas tirgiem, neierobežots skats uz pasauli un domāšana un darbošanās globāli no pirmās uzņēmuma dienas. Kā uzņēmumiem veidot biznesa stratēģijas, kas ļautu uzsākt darbošanos starptautiskajos tirgos jau pirmsākumos?

Diskusija notiek laikā, kad maziem un vidējiem uzņēmumiem, kas dibināti pēdējo piecu gadu laikā un ar apgrozījumu līdz pieciem miljoniem eiro, ir iespēja līdz 24. maijam pieteikties Pasaules Uzņēmējdarbības kausam (Entrepreneurship World Cup) un sacensties par iespēju pārstāvēt Latviju pasaules finālā ar balvu fondu 1 miljons ASV dolāru. Šīs sacensības sniedz iespēju uzņēmumiem augt un var nest atpazīstamību pasaulē. Pasaules Uzņēmējdarbības kausa nacionālo finālu rīko Swedbank kopā ar Latviijas Tirdznecības un rūbniecības kameru (LTRK), Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA), TechChill un Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociāciju.  

Diskusijā meklējām atbildes uz jautājumiem:

  • Kas ir uzņēmumu galvenais dzinējspēks eksportēt jau pirmajos darbības gados?
  • Kur uzņēmumam smelties drosmi un ambīcijas augt ģeogrāfiski? 
  • Kādas ir efektīvākās stratēģijas starptautisko tirgu apgūšanai nesen izveidotam uzņēmumam?
  • Kāda nozīme ir valsts tēlam – vai “ražots Latvijā” palīdz pārdot produktu ārzemēs?                                          

Diskusijā ar savu pieredzi dalījās:

  • Iveta Strupkāja, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktora vietniece eksporta jautājums
  • Mārtiņš Tiknuss, “Gateway & Partners” vadošais partneris
  • Raimonds Kulbergs, uzņēmējs, Salto.co Chief Revenue Officer, bijis “Funderful” dibinātājs

Diskusiju vadīja Lolita Stašāne, Swedbank uzņēmumu komunikācijas virziena vadītāja.