Pieslēgties

Kāda tipa vadītājs es esmu?

Vai esat autoritārs vadītājs, vai drīzāk uz darbinieku orientētais, vai varbūt demokrātiskais vadītājs, harizmātiskais vadītājs, vai uz uzdevumu orientētais? Noskaidrojiet to uzņēmuma vadītāja pašvērtējuma testā. Testa rezultātu neuztveriet kā absolūtu, tas drīzāk parāda, kāda ir jūsu visraksturīgākā uzvedība. To zinot, labāk spēsiet pielāgoties dažādām situācijām. Lūdzu atzīmējiet katram apgalvojumam atbilstošāko atbildi, kas pirmā ienāk prātā

1. Kad jums jāpieņem lēmums, jūs parasti

A. Pieņemat lēmumu vienpersonīgi
B. Izmantojat situāciju, lai kaut ko iemācītu jūsu darbiniekam
C. Konsultējaties ar darbinieku, ko uzskatāt par ekspertu tēmā
D. Pārliecināties, ka visi saprot, kādēļ tieši šāds lēmums ir labākais
E. Pirms lēmuma pieņemšanas apsverat, kā šis lēmums ietekmēs esošo uzdevumu izpildi

2. Kad jūsu darbinieks rīkojies kļūdaini, jūs parasti

A. Palīdzat darbiniekam saprast kļūdu, lai nākošreiz viņš/a rīkotos pareizi
B. Mēģinat saprast, kādēļ kļūda gadījusies
C. Mierīgi izskaidrojat darbiniekam, kā vajadzēja rīkoties pareizi
D. Izvērtējat, cik negatīva ir darbinieka rīcības ietekme uz situāciju kopumā
E. Izskaidrojat darbiniekam viņa/s rīcības negatīvās sekas

3. Ar jūsu pārliecību visvairāk sakrīt šāds apgalvojums

A. Jūs pieņemat darbā tikai vislabākos! Daļa no viņiem, iespējams, ir pat gudrāki par jums, un tas ir OK
B. Jūs esat labs klausītājs un sarunu vedējs
C. Vissvarīgākais ir sasniegt mērķus atbilstoši plānotajam. Jūs darīsiet visu, lai darbs ir paveikts laikā
D. Jūs pārzināt visas detaļas un gala vārds vienmēr pieder jums
E. Jūsu darbinieki ir veiksmīgi, jo jūs personīgi rūpējaties par viņu attīstību

4. Ja darbinieka rīcība jūs iepriecina, jūs

A. Uzklausāt darbinieka viedokli par paveikto un uzslavējat viņu
B. Pieņemat to par pašsaprotamu, jo darbs vienmēr jāpaveic labi! Laiks nākamajam projektam!
C. Atturaties no uzslavām – jūs taču maksājat labu algu
D. Publiski uzslavējat labo sniegumu un iedrošināt arī turpmāk rīkoties līdzīgi
E. Izskaidrojat darbiniekam, cik nozīmīgs ir viņa/s ieguldījums visas komandas panākumiem

5. Domājot par darbiniekiem jūsu uzņēmumā:

A. Jūs esat apmierināts, ja darbs ir labi paveikts
B. Jūsu darbiniekiem ir jāatbilst visaugstākajiem standartiem
C. Katram darbiniekam ir iespēja augt un attīstīties
D. Lai uzņēmums būtu veiksmīgs, darbinieku ieguldījums ir nepārvērtējami svarīgs
E. Ja nepieciešams, jūs varat savus darbiniekus pārliecināt paskatīties uz situāciju no jūsu skatu punkta

6. Iztēlojoties jūsu ideālo darbadienu:

A. Ikviens kvalitatīvi dara savu darbu
B. Esat palīdzējis darbiniekam apgūt ko jaunu
C. Esat strādājis komandā, ir bijusi vērtīga domu apmaiņa ar darbiniekiem
D. Jums ir bijis laiks aprunāties ar darbiniekiem
E. Nozīmīgs projekts tuvojas finišam

Jūsu rezultāti nav viennozīmīgi! Atbilstat vairāk nekā vienam rezultātam:

Jūsu rezultāts: DEMOKRĀTISKS VADĪTĀJS

Pieņemot lēmumus, jūs bieži paļaujaties uz darbiniekiem. Jūs ieklausāties ekspertu viedokļos, jums ir svarīgas visas komandas domas, tās nereti noved pie jaunām idejām un risinājumiem. Darbinieki  jūtas kā nozīmīgi komandas spēlētāji.

Jūsu spēks:

  • Jūsu komanda ir saliedēta, visi jūtas iesaistīti un sadzirdēti
  • Jūsu darbinieki sniedz vērtīgu ieguldījumu, meklējot risinājumus problemātiskām situācijām
  • Pirms lēmuma pieņemšanas, jūs vispusīgi izvērtējatsituāciju

Jums jābūt uzmanīgam ar..

  • Mēģinot panākt vienprātību, pārāk lēni pieņemat lēmumus
  • Darbiniekiem var rasties sajūta, ka jums nav vai nevēlaties izpaust pats savu viedokli

 

Vienā vārdā jūsu uzņēmuma kultūru var raksturot kā atvērtu.

Skatieties uzņēmēju mācību cikla pēdējo – astoto videolekciju (no 07.10.) ar Baibu Zūzenu un uzziniet “Kā būt labam vadītājam krīzē?”.

 

*Adaptēts pēc Classy.org testa 

Jūsu rezultāts: UZ DARBINIEKU ORIENTĒTS VADĪTĀJS

Jūs rūpējaties par savu darbinieku izaugsmi un attīstību. Katra darbinieka individuālo mērķu sasniegšana, komandas saliedēšana un virzīšana uz kopīgo mērķi nodrošina veiksmīgu biznesa izaugsmi.

Jūsu spēks:

  • Palīdzat katram darbiniekam realizēt savus talantus
  • Jūsu komanda ir saliedēta
  • Jūsu darbinieki ir lojāli, viņi jūtas ievēroti, uzticami un novērtēti

Jums jābūt uzmanīgam ar..

  • Koncentrējoties tikai uz lielo vīziju, Jūs dažkārt palaižat garām svarīgas ikdienišķas detaļas
  • Jums var būt grūtības objektīvi un nesacukuroti pasniegt nepatīkamu informāciju

 

Vienā vārdā jūsu uzņēmuma kultūru var raksturot kā ģimenisku.

Skatieties uzņēmēju mācību cikla pēdējo – astoto videolekciju (no 07.10.) ar Baibu Zūzenu un uzziniet “Kā būt labam vadītājam krīzē?”.

 

*Adaptēts pēc Classy.org testa 

Jūsu rezultāts: HARIZMĀTISKS VADĪTĀJS

Būt uzmanības centrā, piesaistīt uzmanību, pārliecināt, mainīt citu uzskatus un vērtības – tas viss jums padodas lieliski! Darbinieki jums uzticas un jums ir viegli viņus pārliecināt par tā vai cita lēmuma pareizību.

Jūsu spēks:

  • Jums piemīt spēja ikvienam nodot savu vīziju, savu redzējumu!
  • Jūsu darbinieki jūtas īpaši un ir motivēti gūt panākumus
  • Jūs uzņematies iniciatīvu un ar pārliecību realizējat pieņemtos lēmumus

Jums jābūt uzmanīgam ar..

  • Jums var rasties grūtības ilgtermiņā uzturēt iedvesmas pilnu noskaņojumu
  • Jums dažkārt gadās ar pilnu pārliecību pamatot lēmumus, kas pēc tam tomēr izrādās kļūdaini

 

Vienā vārdā jūsu uzņēmuma kultūru var raksturot kā siltu.

Skatieties uzņēmēju mācību cikla pēdējo – astoto videolekciju (no 07.10.) ar Baibu Zūzenu un uzziniet “Kā būt labam vadītājam krīzē?”.

 


*Adaptēts pēc Classy.org testa 

Jūsu rezultāts: AUTORITĀRS VADĪTĀJS

Jūs visbiežāk pats pieņemat lēmumus un esat iesaistīts katrā projekta posmā. Jūs dažkārt uzskata par aukstu vai mazliet skarbu, bet lēmumus pieņemat ātri un biznesam bieži tas nāk par labu.

Jūsu spēks:

  • Spējat saglabāt vēsu prātu arī saspringtās situācijās
  • Jums ir pilna kontrole pār uzņēmumu un darbiniekiem
  • Jūs ātri virzāt lietas uz priekšu

Jums jābūt uzmanīgam ar..

  • Varat palaist garām vērtīgas darbinieku idejas
  • Jums jāpieskata darbinieku noskaņojums, lai nepazaudētu kādu vērtīgu kolēģi

  

Vienā vārdā mana uzņēmuma kultūru var raksturot kā kārtīgu.

Skatieties uzņēmēju mācību cikla pēdējo – astoto videolekciju (no 07.10.) ar Baibu Zūzenu un uzziniet “Kā būt labam vadītājam krīzē?”.

 

*Adaptēts pēc Classy.org testa 

 

Jūsu rezultāts: UZ UZDEVUMU ORIENTĒTS VADĪTĀJS

Jūsu fokuss vienmēr ir mērķis un rezultāts. Darbiem jābūt padarītiem laikā vienmēr un bez atrunām. Jūs esat precīzs, orientēts uz detaļām, sekojat līdzi termiņiem un kvalitātei, skaidri norādāt uz nepieciešamajiem labojumiem vai kļūdām.

Jūsu spēks:

  • Saraksti, plāni un grafiki – tie jums padodas lieliski!
  • Jūs lieliski spējat izskaidrot saviem darbiniekiem katra uzdevumus un atbildības
  • Jūs vienmēr pieturaties pie plāna un uzstādītajiem kvalitātes standartiem

Jums jābūt uzmanīgam ar..

  • Darbiniekiem dažkārt ir sajūta, ka viņiem neuzticas, pieskata katrā detaļā
  • Fokusējoties uz detaļām, dažkārt pazaudējat lielo bildi
  • Pastāv risks jums kļūt autoritāram

 

Vienā vārdā jūsu uzņēmuma kultūru var raksturot kā uz rezultātu orientētu.

Skatieties uzņēmēju mācību cikla pēdējo – astoto videolekciju (no 07.10.) ar Baibu Zūzenu un uzziniet “Kā būt labam vadītājam krīzē?”.

 

 

*Adaptēts pēc Classy.org testa